Szkoła Podstawowa nr 2 im. Bohaterów 10 Sudeckiej Dywizji Piechoty w Lwówku Śląskim

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3130623
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni
  • Kontakt

    75 782 46 59

    szkolaMAŁPAsp2lwowek.pl  (małpa-@)

    ePUAP

    /SP2-LwowekSl/SkrytkaESP

     

TEATR INSPIRACJA Z KRAKOWA W NASZEJ SZKOLE!!!

6 kwietnia 2016 roku gościliśmy aktorów z Teatru Inspiracja, którzy zaprezentowali spektakle profilaktyczne dla dzieci i młodzieży  z klas III-VI.

 

6 kwietnia 2016 roku gościliśmy aktorów z Teatru Inspiracja, którzy zaprezentowali spektakle profilaktyczne dla dzieci i młodzieży  z klas III-VI. Zaczęliśmy od klas III i najmłodszych uczestników przedstawienia zatytułowanego „Kolczasta przyjaźń” widowiska traktującego o tolerancji i przyjaźni. Historia Jeżyka, wyśmiewanego przez innych z racji swej odmienności,  "dziwoląga", który nie może się z nikim zaprzyjaźnić. Jednak kolczasta postać posiada sporo umiejętności i zalet, a otoczenie może się od niego wiele nauczyć. Tylko trzeba przezwyciężyć uprzedzenia i dać szansę na tę przyjaźń. Spektakl przeplatany humorystycznymi akcentami nauczył nas jak ważne w życiu jest zrozumienie i szacunek dla drugiej osoby. Kolejne widowisko dla klas IV i V to„Wyjść poza schemat” , które  dotyczyło powszechnego motywu „kozła ofiarnego”, gdzie młody człowiek zostaje wykluczony ze swojej grupy rówieśniczej, przez cyberprzemoc – obraźliwe e-maile, SMS-y, oraz nakręcone filmy, w których „koledzy” naśmiewają się z niego. Spektakl oprócz ukazania samego problemu cyberprzemocy, miał przedstawić gotowe pomysły rozwiązania problemu, a także sprowokować widownię do własnej inwencji. Ostatnim przedstawieniem był spektakl „Nad przepaścią” adresowany do najstarszych uczniów naszej szkoły (szóstoklasistów). Styl życia lansowany przez media i wymuszany przez rówieśniczą presję sprawia, że dla młodych ludzi spotkania towarzyskie i zabawa, nieodłącznie kojarzą się z alkoholem i sięganiem po narkotyki. Przedstawienie miało za zadanie uświadomić im konsekwencje takich "eksperymentów" i nauczyć postawy asertywnej. Młodzież aktywnie brała udział w prelekcjach prowadzonych przez terapeutów po spektaklach.

 

Title