Stres egzaminacyjny - proste sposoby jak go zmniejszyć
2020-05-28
Drodzy ósmoklasiści polecamy Wam prezentację przygotowaną przez psychologa i pedagoga szkolnego - stres egzaminacyjny - proste sposoby jak go zmniejszyć.
Od 1 października 2013r. pracę szkoły (uczniów, rodziców i pracowników szkoły) wspomaga zatrudniony psycholog Izabela Stopińska - absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Wydziału Nauk Społecznych na kierunku Psychologia.
PLAN PRACY PSYCHOLOGA w roku szkolnym 2020/2021
|
PONIEDZ. |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
GODZ. PRACY
|
1500-1600 |
800-1130 |
1510-1540 |
1500-1630 |
800-1040 1140-1230 1430-1530 |
KONSULTACJE Z RODZICAMI ODBYWAJA SIĘ PO WCZEŚNIEJSZYM UZGODNIENIU TERMINU I GODZINY SPOTKANIA
W okresie zdalnego nauczania zajęcia z psychologiem odbywają się przez Classroom. Osoby, które potrzebują pomocy psychologicznej proszę o kontakt z sekretariatem szkoły, przez Librusa lub maila izabela.stopinska@sp2lwowek.pl
ZAPRASZAM!
Uczniom psycholog szkolny jest potrzebny, gdy pojawiają się:
Uczniowie przychodzą też do psychologa, żeby się zwierzyć, naradzić, wymyślić wspólnie rozwiązanie, opowiedzieć o trudnych zdarzeniach i przeżyciach, odreagować napięcie, wyzłościć się, uspokoić. Czasem – by poprosić o pomoc, poradę, rozwiać wątpliwości albo żeby popłakać. Również po to, by się pochwalić, powiedzieć, że sobie poradzili, zrobili coś, co było dla nich trudne, że są z siebie dumni, ponieważ udało im się.
Rodzicom psycholog szkolny jest potrzebny, gdy:
DROGI RODZICU! Przychodź do psychologa, gdy jesteś zapraszany przez niego albo z własnej woli, gdy zauważysz jakiś problem z dzieckiem.
DROGI RODZICU! Przychodząc do szkoły będziesz otoczony szczególną opieką, byś mógł w bezpiecznych warunkach zmierzyć się z własnymi problemami i uczuciami, opowiedzieć o swoich kłopotach z dzieckiem, sytuacją osobistą i rodzinną.
Nic nie dzieje się z dnia na dzień!
Rozwój dziecka, jego dorastanie i nabieranie doświadczenia życiowego jest procesem ciągłym – wymaga czasu, uważności, zaangażowania i współpracy wszystkich osób z otoczenia dziecka. Rodzice, nauczyciele, wychowawcy, psycholog i inni specjaliści powinni ze sobą rozmawiać, wymieniać się doświadczeniami i wspólnie wypracowywać najlepsze rozwiązania. Problemy, z jakimi uczniowie zgłaszają się do psychologa wymagają czasu, namysłu, uważnego wysłuchania, a także dłuższej rozmowy. Zdarzają się problemy lub sytuacje w klasie, które nie mogą czekać, wymagają szybkiego działania albo interwencji. Dlatego sposób pracy psychologa w szkole jest na tyle elastyczny, by mógł poświęcić czas i uwagę uczniowi zawsze wtedy, kiedy istnieje taka potrzeba.
Naczelną wartością dla psychologa szkolnego jest dobro dziecka. Dbanie o prawidłowy rozwój dziecka, wychowanie i nauczanie wymaga czasu i zaangażowania.
W myśl najnowszego rozporządzenia MEN o pomocy psychologiczno- pedagogicznej, które weszło w życie 30 kwietnia 2013 roku, uczniowie, rodzice uczniów i nauczyciele mogą w szkole liczyć na pomoc psychologiczno- pedagogiczną. Na czym ta pomoc ma polegać?
Przede wszystkim na rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych, wynikających w szczególności:
1. Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
2. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
3. Wspieranie ucznia z wybitnymi uzdolnieniami.
4. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
5. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
6. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
7. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
8. Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
9. Indywidualne, grupowe, rodzinne konsultacje psychologiczne (poradnictwo, interwencje kryzysowe, mediacje, spotkania i zajęcia o charakterze terapeutycznym, spotkania psychoedukacyjne…)
Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:
• - Dyrekcją szkoły
• - Rodzicami
• - Nauczycielami i innymi pracownikami Szkoły
• - Nauczycielami i pracownikami innych szkół
• - Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
• - Innymi podmiotami, działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
2020-05-28
Drodzy ósmoklasiści polecamy Wam prezentację przygotowaną przez psychologa i pedagoga szkolnego - stres egzaminacyjny - proste sposoby jak go zmniejszyć.
2020-04-20
Drogi uczniu, przeczytaj jak poradzić sobie ze stresem. Polecamy prezentację przygotowaną przez panią psycholog.