Szkoła Podstawowa nr 2 im. Bohaterów 10 Sudeckiej Dywizji Piechoty w Lwówku Śląskim

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3148613
    • Do końca roku: 226 dni
    • Do wakacji: 33 dni
  • Kontakt

    75 782 46 59

    szkolaMAŁPAsp2lwowek.pl  (małpa-@)

    ePUAP

    /SP2-LwowekSl/SkrytkaESP

     

Działalność Dyskusyjnego Klubu Bajkowego

Przeczytaj o kolejnych spotkaniach Dyskusyjnego Klubu Bajkowego dla uczniów klas III.

 

25 listopada odbyło się trzecie cykliczne spotkanie Dyskusyjnego Klubu Bajkowego dla uczniów klas III. Tym razem oglądaliśmy animację zatytułowaną „Jak ukraść księżyc” – śmiechu było co nie miara, jednak i wzruszeń nie brakowało – szczególnie na końcu oglądanej historii. Uczniowie z zapałem przygotowali ilustracje na gazetkę szkolną, którą można podziwiać w holu budynku C.

Zapraszamy 16 grudnia – w poniedziałek – na kolejne spotkanie naszego Klubu – start godz.14.00

Poniżej recenzja filmu przygotowana przez Sarę Kopeć uczennicę klasy III b.


Recenzja filmu pt: "Jak ukraść księżyc


Film "Jak ukraść księżyc”  jest pełną humoru komedią. Bohaterem animacji jest  złoczyńca o imieniu Gru, który  pragnie, by  jego imię było zapisane  w historii jako największy i najbardziej nieobliczalny złodziej wszech czasów. Jednak ktoś inny dokonał największej na razie kradzieży- ukradł piramidę w Gizie. Gru, kiedy dowiedział się o tym skoku, był bardzo załamany, jednak wymyślał coś lepszego. Kazał swym małym, żółtym i owalnym  (Minionkom)  sługom wybudować rakietę, ponieważ planował ukraść satelitę ziemi, czyli księżyc. Wracając już z maszyną potrzebną do tego przestępstwa, napada go złodziej Piramidy. Gru, widząc trzy dziewczynki, które mogły spokojnie wejść do  domu złodzieja wszechczasów, ponieważ sprzedawały ciastka, a jeden z gatunków bardzo przypadł złoczyńcy do gustu. Gru mógł je adoptować, bo mieszkały w domu dziecka. Podajając fałszywe dane pisane przez Minionki, mógł je adoptować. Na początku Gru jest dla nich srogi, lecz później pokocha je tak bardzo, że będzie chciał poświęcić dla nich życie.



Film był bardzo dobry 
i

jest jednym z najlepszych filmów animowanych. 

 


28 października o godzinie 14.00 po raz drugi spotkaliśmy się w ramach Bajkowego Klubu Dyskusyjnego, tym razem uczestnicy oglądali film „Dzieci z Bullerbyn”, który był świetnym podsumowaniem przerabianej niedawno lektury trzecioklasisty. Uczniowie oglądali projekcję z zaciekawieniem, przewidywali zwroty akcji, komentowali zachowania szóstki przyjaciół z zagrody. Podczas spotkania powstały także piękne ilustracje do filmu, które można zobaczyć na tablicy informacyjnej w budynku „C”.

 

Organizatorki cyklu zapraszają trzecioklasistów 25 listopada (poniedziałek) na godzinę 14.00 do sali komputerowej w budynku „C” na kolejną projekcję filmu, możemy Wam w tajemnicy zdradzić, że będzie bardzo śmiesznie… Laughing

 

 

 

RECENZJA FILMU „DZIECI Z BULLERBYN”

 

"Dzieci z Bullerbyn" to chyba najbardziej znana w Polsce książka Astrid Lindgren. Film "Dzieci z Bullerbyn" w przezabawny, a zarazem ciepły sposób, opowiada o sympatycznych przygodach sześciorga dzieci, które mieszkają w maleńkiej wiosce. O ich życiu  opowiada jedna z dziewczynek - Lisa. Widz ma także okazję zapoznać się z wieloma interesującymi zwyczajami szwedzkimi, tradycjami obchodzenia świąt czy po prostu z codziennym życiem na wsi. Film na podstawie tej książki, wyreżyserowany został przez Lasse Hallstroma. Wszystkie przygody Lisy, Anny, Britty, Lasse’go,  Bosse’go  i Olle’go były najciekawszymi z książki. Autorzy ciekawie połączyli wszystkie trzy części tej książki, dzięki czemu możemy w jednym filmie oglądnąć bardzo śmieszne i wesołe sceny naszych kolegów i koleżanek ze Szwecji. Jest jednak niewielki mankament, mianowicie ekranizacja mimo, że zabawna i miło się ją oglądało odbiega w niektórych momentach od książki, lektury trzecioklasisty. Pewne sceny opisane w książce w ogóle nie były pokazane w filmie, co może budzić wrażenie niedopowiedzenia i niedosytu.

 

Opis na podstawie recenzji Sary Kopeć z kl.IIIB


 


30 września spotkaliśmy się po raz pierwszy – oglądaliśmy bajkę Herkules  (1997  r.) – po projekcji rozmawialiśmy o wartościach przedstawionych w bajce, o jej głównych bohaterach i ich czynach, o tym co jest ważne w życiu człowieka i jak należy postępować, aby być przykładem dla innych. Uczniowie z zaangażowaniem wyrażali swoje opinie o filmie. Uczniowie wykonali ilustracje do wybranych scen z bajki oraz napisali notatkę do gazetki szkolnej.



Poniżej przedstawiamy recenzję filmu napisaną przez Sarę Kopeć uczennicę klasy III B


Film pt: "Herkules" był o dziecku Zeusa i Hery.  Autorzy nawiązując w sposób luźny do mitologii przedstawili nam niesamowite przygody półboga mitycznego Herkulesa. Film był wesołą i pełną piosenek animacją, w której znalazło się wiele dowcipnych dialogów i sytuacji, lecz równie wiele scen przedstawiających cechy Herkulesa. Przede wszystkim jego niebywałą siłę, ale także dobroć, poświęcenie i mężność. Taki dobór cech tworzy z niego niewątpliwie pozytywną postać w tym filmie. Oprócz głównego wątku jakim jest życie Herkulesa, poznaliśmy również  burzliwe życie Megary, czy też podstępnego Hadesa. W przypadku Megary możemy zaobserwować złożoność jej charakteru, gdyż na początku filmu jest postacią zdecydowanie negatywną,  lecz po poznaniu Herkulesa jest coraz bliżej wrót pozytywności. 

Film był bardzo ciekawy i zasługuje na polecenie dla „kinomaniaków”.


 

Szczegółowych informacji udzielają założycielki DKB – p. Aleksandra Wrzesińska, p. Barbara Łankowska i p. Karolina Kalus-Mazurek.

 

Title