Wyszukiwarka

Bezpieczne ferie z „Radosną szkołą (wyprawa do Zimnej Dziury)

W tym roku szkolnym 2010/2011 ferie przebiegały pod hasłem - Bezpieczne ferie z „Radosną szkołą". Zajęcia odbywały się od godz.900 do godz.1300 i brali w nich udział uczniowie klas I - IV.

W trakcie zajęć dzieci otrzymywały drugie śniadanie. Uczestniczyły w zajęciach sportowych na hali oraz bawiły się korzystając z zestawu „ Radosna szkoła". Odbywały się również zajęcia plastyczne i komputerowe.

Na zajęciach plastycznych dzieci wykonały czapeczki oraz kolorowe gwiazdki. Udekorowaliśmy nimi salę na zabawę, na którą zaprosiliśmy uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej Caritas w Lwówku Śl. Zabawę uatrakcyjniły konkursy oraz pląsy i tańce  integracyjne. Był też słodki poczęstunek.

W drugim tygodniu odbyła się wycieczka krajoznawcza. Zwiedziliśmy Ratusz, gdzie zobaczyliśmy Muzeum Minerałów, salę ślubów oraz salę tortur. Przewodnik zapoznał nas  z historią powstania miasta. Dzieci z zainteresowaniem słuchały i oglądały eksponaty. Każdy uczestnik ferii otrzymał słodki upominek. Jednym z fundatorów była Lokalna Instytucja Finansowa „Skok Wspólnota" w Lwówku ŚL. reprezentowana przez  kierownika pana Artura Nakielskiego.

W ostatnim dniu ferii uczniowie brali udział w rajdzie zorganizowanym przez pana Mirosława Kobiałkę i Krzysztofa Mareckiego (opis wyprawy umieszczono poniżej)

Zajęcia podczas ferii prowadzili: pani L. Mikłaszewska, pani M. Markulak pan K. Bieliński oraz pani A.Woroszko i pani M.Zawada

Zobacz zdjęcia

VIII WYPRAWA DO „ZIMNEJ DZIURY"*

Dnia 25 lutego tego roku /ostatni piątek ferii zimowych/ członkowie kółek turystycznych i uczniowie spędzający w naszej szkole ferie „na wesoło" wzięli udział w wycieczce pieszej do jaskini „Zimna Dziura". Przed wyprawą, wszyscy uczestnicy zostali zaopatrzeni w suchy prowiant i słodycze.

Trasa do jaskini wiodła przez miasto, następnie wzdłuż Bobru /koło działek/, a następnie drogami i ścieżkami przez pola i lasy. Po drodze mijaliśmy pomnik przyrody - ok. 200 letnią lipę „Sara" /ul. Widokowa/ oraz jeden z dwóch lwóweckich krzyży pokutnych, stawianych w średniowieczu w miejscu popełnionego morderstwa.

Zimowa wyprawa wymagała pokonywania zasp śnieżnych i znowu nie było wcale łatwo znaleźć jaskini. W poprzednich latach trzykrotnie nie udało się dotrzeć do niej. Nam się udało!!!

Wiedzcie, że w zimie jest tam ciepło, a w lecie zimno. Zaskoczyło nas to, że wokół jaskini nie było śniegu, a ze środka wydobywała się para i ciepło. Niektórzy z nas wchodzili do środka. Uwaga! - nasza rada dla tych , którzy się tam wybierają, - ubierzcie się na ciemno, bo jest tam dużo błota.

Po zwiedzeniu jaskini, zjedliśmy otrzymany prowiant, odpoczęliśmy i udaliśmy się w drogę powrotną. Szliśmy przez dawne wysypisko śmieci, wyrobiska piaskowca i pięknymi zakolami Bobru.

Atmosfera jaka panowała na wycieczce była gorąca. Ta wyprawa wszystkim się podobała - było świetnie. Zapewniamy was, że warto tam się wybrać, gdyż to bardzo ciekawe miejsce. My byłyśmy tam już drugi raz i za rok znowu się tam wybieramy.

Niutki - Martyna Kuklińska /Va/ i Ania Wróblewska /Ve/

* Zimna Dziura - jaskinia szczelinowa na zboczu wzniesienia Skałka. Długość - 8,5  m i głębokość 2,7  m. Pomnik przyrody nieożywionej.