Szkoła Podstawowa nr 2 im. Bohaterów 10 Sudeckiej Dywizji Piechoty w Lwówku Śląskim

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 3092820
    • Do końca roku: 278 dni
    • Do wakacji: 85 dni
  • Kontakt

    75 782 46 59

    szkolaMAŁPAsp2lwowek.pl  (małpa-@)

    ePUAP

    /SP2-LwowekSl/SkrytkaESP

     

Projekt "Świetliczaki na tropie...zagadek" zakończono!

Udział naszej świetlicy szkolnej klas I-III w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Świetliczaki na tropie...zagadek" dobiegł końca.

 Z wielką przyjemnością dzielimy się otrzymanym certyfikatem. 

 Był to dla nas bardzo interesujący i kreatywnie spędzony czas .Dziękujemy!


W czasie projektu realizowaliśmy bloki tematyczne takie jak:

Kim jest biała Dama ? Uczniowie zostali zapoznani z legendą O Białej Damie na zamku w Kórniku. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną przedstawiającą najsłynniejsze zamki w Polsce oraz naszych okolic : Zamek Czocha, Zamek Bolków, Kliczków, Chojnik, Grodziec oraz Zamek Książ. Zaprosiliśmy wyjątkowych gości do naszej świetlicy szkolnej. Panią Danielę pracownika Magicznej Pławnej - Zamku Legend Śląskich, która zapoznała uczniów z tym miejscem oraz opowiedziała nam legendy: O zakochanej parze ze Lwówka Śląskiego, O osiołku i szklarzu oraz Trzy małe świnki. Na koniec dzieci odpowiadały na pytania dotyczące opowiedzianych legend. Kolejnym gościem była pani Elżbieta Marut, przewodnik gór sudeckich, zamków śląskich (Lenno-Wleń). Opowiedziała nam wiele ciekawostek z historii naszego miasta oraz ratusza, przedstawiła ciekawe fotografie zabytków w naszym mieście.   

 

Gdzie jest zwierzę ? Poznanie dzieci z zjawiskiem mimikry, poprzez wyjaśnienie pojęcia, obejrzenie filmiku edukacyjnego oraz wskazywanie przykładów na ilustracji. Wspólne rozwiązywanie testu poprzez znalezienie na fotografii zakamuflowanych owadów, roślin i zwierząt. Wykonanie pracy plastycznej Kameleon. 

 

Cztery pory roku, a może więcej… ? Ruch obiegowy Ziemi wokół Słońca - zapoznanie uczniów z przyczynami podziału na pory roku oraz rodzajami pór roku (kalendarzowa, astronomiczna,...). Wypowiedzi uczniów na temat ich ulubionej pory roku. Wykonanie pracy plastycznej Moja ulubiona pora roku - portret Pani Jesieni, Królowa Śniegu, parasole - witraże. 

 

Co ma piernik do wiatraka ? Uczniowie na zajęciach zapoznali się z procesem produkcji mąki od ziarna, aż po gotowy produkt. Wysłuchali też "Legendy o toruńskich piernikach". Mieli także możliwość wykonać samodzielnie pierniczki z masy solnej pachnącej przyprawami korzennymi. Następnie ozdoby zostały pomalowane i zawieszone na świetlicową choinkę.

 

Ile jest kropek ? Podczas zajęć dzieci obejrzały prezentację multimedialną, dzięki której poznały rdzennych mieszkańców Australii, czyli aborygeński lud koczowniczy, a także zapoznały się z ich kulturą i sztuką. Przedstawienie symboliki znaków specjalnych używanych przez Aborygenów oraz znaczenia kolorów. W czasie świetlicowych zajęć uczniowie wykonali prace plastyczne metodą kropkowania. Uczestnicy mogli również zobaczyć na żywo australijski bumerang ozdobiony właśnie metodą kropkowania oraz symbolami aborygeńskimi.

 

-  Co się dzieje gdy wiatr wieje ? Obejrzenie prezentacji multimedialnej dotyczącej ciekawostek związanych z wiatrem skąd się bierze, do czego jest wykorzystywany. Obejrzenie filmu edukacyjnego. Rozwiązywanie quizu dotyczącego poznanej tematyki. Wykonanie pracy technicznej - kolorowe latawce.

 

-  Czy ten obraz się rusza ? Zapoznanie uczniów z pojęciem op-art, jego historią oraz twórcami. Podczas projekcji prezentacji multimedialnej pokazano dzieciom ten kierunek w grafice, modzie, sztuce użytkowej oraz malarstwie. Po zakończonych zajęciach uczniowie samodzielnie zastosowali kombinację linii dających geometryczne złudzenie optyczne. Uczniowie byli zachwyceni poczuciem głębi i ruchu w obrazie i bardzo spodobała im się zabawa wciągająca oko widza w grę złudzeń i trójwymiarowość.

 

-  Co to jest gafa ? Podczas zajęć przeczytaliśmy książkę Grzegorza Kasdepke “Bon czy ton savoir-vivre dla dzieci.” Następnie rozmawialiśmy o jego zasadach i czego dotyczą, jakich złych nawyków należy unikać oraz o tym, aby pamiętać o ważnych słowach dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję i przepraszam. Stworzyliśmy Świetlicowy Alfabet Dobrych Manier na którym odbiliśmy swoje palce a następnie odbył się konkurs na świetlicowego mistrza Bon tonu.

 

-  Nie wszystko gwiazda co się świeci… ? Na zajęciach uczniowie zostali zabrani w “Kosmiczną podróż” dzięki przygotowanej prezentacji multimedialnej. Obejrzeliśmy film dotyczący układu słonecznego. Rozwiązywaliśmy zagadki w tematyce układu słonecznego, dzieci na tablicy multimedialnej odszukiwały różnice na obrazkach oraz nauczyliśmy się piosenki “ W układzie słonecznym”. Wspólnie wykonaliśmy kolorowankę XXL przedstawiającą układ słoneczny oraz rakiety.

 

Pomidor - warzywo czy owoc ? Zapoznanie uczniów z wyglądem, strukturą oraz przede wszystkim smakiem warzyw i owoców. Rozmowa z uczniami na temat roli warzyw i owoców w życiu człowieka. Podkreślenie ważności uprawiania sportów dla naszego zdrowia. Wykonanie pracy plastycznej warzyw i owoców, stworzenie plakatu z piramidą żywienia.

 

Jowita Markulak

Title